

FAQ | Často kladené otázky
FIREMNÍ ŘEŠENÍ
On-premise
Pokud potřebujete konzoli GravityZone registrovat offline, je třeba provést nastavení následujících rolí, což znamená instalaci databáze, webového serveru, aktualizačního serveru a komunikačního serveru (tyto čtyři role jsou nutností). Všechny ostatní role musí být staženy z internetu podle adres a portů, které jsou k dispozici zde: https://www.bitdefender.com/support/gravityzone-communication-ports-1132.html Poté, když přejdete na IP adresu konzole ve webovém prohlížeči, musíte vybrat Offline registraci a použít zakoupený licenční klíč, spolu s offline autorizačním klíčem (authorization code), který lze získat pouze od Bitdefenderu nebo jeho partnerů.
Po obdržení offline autorizačního klíče a jeho následného zadání přejděte do části vytvoření účtu pro administrátora konzole GravityZone.
Forticlient má stejný od-instalační řetězec pro všechny produkty.
Aby jste se tomu vyhnuly můžete stáhnout fullkit>extrahovat EPSKit_64/32.exe> přejděte ke KitFiles> Smazat detection.xml file> přejděte zpět a spusťte installer.exe.
Co se týče souborů detections.xml pro vzdálené nasazení, budete muset udělat následující:
- otevřít SSH do vaší GravityZone Virtual Appliance a přejít do root-u pomocí příkazu sudo su;
- upravit níže uvedené soubory a smazat detekce, které si nepřejete, aby byli přítomny:
/opt/bitdefender/hydra/Packages/BSTWIN/0/win32/KitFiles/detection.xml
/opt/bitdefender/hydra/Packages/BSTWIN/0/x64/KitFiles/detection.xml
md5sum detection.xml
- upravte níže uvedené soubory a přepište hodnotu hash ze <file> to <file></file></file>
/opt/bitdefender/hydra/Packages/BSTWIN/0/x64/data.xml
/opt/bitdefender/hydra/Packages/BSTWIN/0/win32/data.xml - změňte vlastnictví všech souborů, které jste upravily výše pomocí následujícího příkazu: chown bdadmin:bdadmin detection.xml / data.xml
Jakmile jsou všechny úpravy výše uvedené provedeny, budete moct nasadit jak 32 tak i 64 bit verzi balíčku BEST vzdáleně z webové konzole, pokud máte nainstalovaný další bezpečnostní software, který byl zjištěn. Mějte na vědomí, že tyto operace nejsou podporovány nebo doporučeny a budou přepsány po každé nové aktualizaci.
Udělejte snapshot z Gravity Zone virtualní appliance (VA).
Vypněte virtuální applianci a přidejte nový HDD (mezi 80 - 100 GB, jak chcete).
Jakmile je disk přidán, zapněte VA a zvolte název nově přidaného disku (pomocí dmesg -T | grep unknown command); název může být /dev/sdb pokud jste nikdy nerozšiřovaly místo
Spusťte následující příkazy jakmile znáte název disku:
sudo su
pvcreate /dev/sdb
vgextend gz /dev/sdb
lvextend -l +100%FREE /dev/mapper/gz-gz--data
resize2fs /dev/mapper/gz-gz--data
V případě, že se váš HDD nejmenuje sdb (ie. sdc, sdd atd.) prosím změňte b za příslušné písmeno.
Pro ověření, že rozšíření proběhlo úspěšně, prosím spusťte příkaz df -h.
Prosím sdělte nám váš výsledek.
Pripojeni na databazi a vyhledani vsech roli
sudo su
mongo devdb -u bd -p 'ptqZChPE' ( if the database password was changed please replace ptqZChPE with your password)
db.applianceInstalls.find().pretty()
Odstraneni specificke instance v databazi
sudo su
mongo devdb -u bd -p 'ptqZChPE' ( if the database password was changed please replace ptqZChPE with your password)
db.applianceSpecifics.remove({"applianceId":"ee97fb04adc43df02ba9480687676698"})
quit()
apt-get clean
apt-get update
apt-get dist-upgrade
1) Můžete smazat všechny instalační Tasky přímo z CLI appliance.
Prosím spusťte následující příkazy v SSH připojení k virtuální applianci:
sudo su
mongo devdb -u bd -p 'ptqZChPE' (ptqZChPE - toto je výchozí databázové heslo, pokud jste zadaly jiné, prosím nahraďte jej)
db.tasks.remove()
exit
Příkazy výše uvedené, smažou !všechny! příkazy z konzole (včetně těch, které probíhají).
2) V případě, že chcete smazat příkazy, budete potřebovat je odstranit podle následujících kriterií.
Toto je bezpečnostní opatření v případě, že se chcete ujistit, že jste náhodou nesmazaly kolekci.
Prosím použijte následující příkazy :
sudo su
mongo devdb -u bd -p 'ptqZChPE' (ptqZChPE-toto je výchozí heslo, pokud jste zadaly jiné, prosím nahraďte jej)
db.tasks.remove({"status":0}) - pro pending Task
db.tasks.remove({"status":1}) - pro běžící Task
db.tasks.remove({}) - pro všechny Tasky
Error ve vzdáleném nasazení
Můžete mi prosím lépe vysvětlit, co je tento error ve vzdáleném nasazení klienta BEST znamená?
NT STATUS NETLOGON SE NESPUSTIL
On-premise konzole GZ
A:
Služba Netlogon je používaná počítači pro přihlášení do domény a zpracovává oprávnění a také žádosti o přihlášení ze sítě. Bez služby netlogon, počítač nemůže pracovat v síti.
Z chyby kterou dostáváte, to vypadá, že tato služba je zastavená nebo nemůže být spuštěna na počítačích, takže musíte tuto službu zkontrolovat, že je spuštěná předtím než se pokusíte o vzdálené nasazení.
Spuštění Instalačního Balíčku
Pro spuštění instalace musíte, instalační balíček spustit s oprávněním administratora.
Balíček se nainstaluje jinak na každém operačním systému.
Instalace ochrany na Windows a MAC operační systémy:
Na cílové koncové zařízení, stáhněte instalační soubor z Control Center nebo jej zkopírujte ze sdíleného úložiště v síti.
Pokud máte stažený full kit, ex-traktujte soubory z archivu.
Spusťte spustitelný soubor.
Následujte instrukce na obrazovce.
Na operačních systémech Linux:
Připojte se a přihlašte se do Control Center.
Stáhněte nebo zkopírujte instalační soubor cílové koncové zařízení.
Pokud máte stažený full kit, ex-traktujte soubory z archivu.
Získejte práva root-u pomocí spuštění příkazu sudo su.
Změňte oprávnění k instalačnímu souboru, tak aby jste jej mohly spustit: # chmod +x installer
Spusťte instalační soubor: # ./installer
Pro zkontrolování, že agent byl nainstalován na koncovém zařízení, spusťte následující příkaz: $ service bd status
Jakmile je nainstalován agent , koncové zařízení se zobrazí jako spravované
v Control Center (záložka Network) během pár minut.
Návod jak zabránit automatické odinstalaci Forticlienta při instalaci BEST klienta
Forticlient má stejný od-instalační řetězec pro všechny produkty.
Aby jste tomu předešly můžete stáhnout fullkit> ex-traktovat jej> extract EPSKit_64/32.exe> přejít do KitFiles> smazet detection.xml file> přejděte zpět a spusťte installer.exe.
Co se týče souborů detections.xml pro vzdálené nasazení, budete muset udělat následující::
- otevřít SSH do vaší GravityZone Virtual Appliance a přejít do root-u pomocí příkazu sudo su;
- upravit níže uvedené soubory a smazat detekce, které si nepřejete, aby zde byli přítomny:
/opt/bitdefender/hydra/Packages/BSTWIN/0/win32/KitFiles/detection.xml
/opt/bitdefender/hydra/Packages/BSTWIN/0/x64/KitFiles/detection.xml
md5sum detection.xml
- upravte níže uvedené soubory a přepište hodnotu hash ze <file> to <file></file></file>
/opt/bitdefender/hydra/Packages/BSTWIN/0/x64/data.xml
/opt/bitdefender/hydra/Packages/BSTWIN/0/win32/data.xml
- změňte vlastnictví všech souborů, které jste upravily výše pomocí následujícího příkazu: chown bdadmin:bdadmin detection.xml / data.xml
Jakmile všechny úpravy výše uvedené jsou provedeny, budete moct nasadit jak 32 tak i 64 bit verzi balíčku BEST vzdáleně webové konzole, pokud máte další bezpečnostní software nainstalovaný, který který by byl zjištěn. Mějte na vědomí, že tyto operace již nejsou podporovány nebo doporučovány námi a, které budou přepsány po každé nové aktualizaci.
Při stucklem updatu konzole přes ssh:
sudo su
/opt/bitdefender/bin/pkg-update check
/opt/bitdefender/bin/pkg-update report
service runProcessorController restart
mongo devdb -u bd -p ' ptqZChPE' (ptqZChPE je výchozí heslo do databáze. Pokud jste jej změnily přepište heslo mezi ' ' )
db.applianceInstalls.update({"name":"update"},{$set:{"generateToken":true}})
exit
service ecs restart
service arrakis restart
killall php
Prosím otevřete webovou kozoli, přejděte do Update > Component > Settings a přidejte před to https download.bitdefender.com/SMB/Hydra/release. Výsledkem by měl být https://download.bitdefender.com/SMB/Hydra/release
Potom to, otevřete ssh připojení k applianci a proveďte následující:
přihlaste se pomocí účtu bdadmin
sudo su
rm -rf /opt/bitdefender/var/www/DownloadableKits/41_*
rm -rf /opt/bitdefender/hydra/Kits/41_*
mongo devdb -u bd -p 'ptqZChPE' (ptqZChPE je výchozí heslo do databáze. Pokud jste jej změnily přepište heslo mezi ' ' )
db.endpointKits.remove({"productInfo.type":41})
exit
service arrakis stop
service arrakis start
Přejděte do Webové konzole> Configuration> Update> Components> Zkontrolujte aktualizace a publikované kity znovu v prostředí.
V případě, že máte červený řádek v prohlížeči a nezobrazuje se vám rozhraní GravityZone (viz. obrázek)
Postup je následující:
Pomocí WinSCP, nahrajte archiv hydra.tgz do GravityZone appliance, zvolte cestu /home/bdadmin
Připojte přostřednictvím SSH připojení k Applianci, přihlašte se jako bdadmin uživatel proveďte následující příkazy: sudo su cd /home/bdadmin service vasync stop service nginx stop rm -f /opt/bitdefender/certs/hydra.crt rm -f /opt/bitdefender/certs/hydra.key mongo devdb -u bd -p 'VASE_HESLO_OD_DATABAZI' webcrtchunkid = db.settings.files.distinct("_id",{"filename":"web_crt"}) webkeychunkid = db.settings.files.distinct("_id",{"filename":"web_key"}) db.settings.files.remove({filename:"web_crt"}) db.settings.files.remove({filename:"web_key"}) db.settings.chunks.remove({"files_id":{$in:webcrtchunkid}}) db.settings.chunks.remove({"files_id":{$in:webkeychunkid}}) exit tar zxf hydra.tgz -C /opt/bitdefender/certs/ service vasync start service nginx start service ecs restart service runProcessorController restart
V tomto okamžiku, uživatelské rozhraní GravityZone by mělo být dostupné. Certifikáty webové konzole se vyresetovaly na výchozí, podepsané Bitdefenderem.
Služba Netlogon se používá v počítačích k přihlášení do domény a spravuje login a permission požadavky v síti. Bez netlogon služby počítač nemůže řádně fungovat v síti.
Pokud se vám zobrazuje tato chyba, znamená to, že výše uvedená služba je zastavena nebo nebyla spuštěná. Zkontrolujte zda tato služba běží předtím než se znovu pokusíte o deployment.
Všechny balíčky musí se instalovat s právy administrátora. Balíčky se instalují různým způsobem s ohledem na operační systém, ve kterém budou běžet.
Instalace na Windows a MacOS operační systémy:
Na cílovém koncovém bodě připojit se do Centrální Správy (Control Center) a stáhnout balíček nebo zkopírovat to ze síťového úložiště v síti.
V případě že byla stažená plná sada (full kit), extrahujte potřebné soubory z archivu.
Spusťte instalační soubor.
Následujte instrukcím na obrazovce.
Instalace na Linuxové operační systémy:
Na cílovém koncovém bodě připojit se do Centrální Správy (Control Center) a stáhnout balíček nebo zkopírovat to ze síťového úložiště v síti.
V případě že byla stažená plná sada (full kit), extrahujte potřebné soubory z archivu.
Získejte root práva provedením příkazu sudo su
Změňte přístupová práva instalačního souboru: # chmod +x installer
Spusťte instalační soubor: # ./installer
Ověřte zda klient byl nainstalován: $ service bd status
Pokud všechno proběhlo v pořádku, koncový bod se objeví v konzoli ve stavu managed během několika minut
V tomto případě se doporučuje používání Ubuntu live image a provedení příkazu fsck na diskovém oddílu virtuálního stroje GravityZone.
1. Namountujte live ISO image Ubuntu a nabootujte z této image applianci.
2. V uživatelském rozhraní spusťte terminál.
3. V terminálu zadejte následující příkazy jak jsou pod sebou: sudo suls /dev/mapper# identify the system disk of the GravityZone appliance (it may be named gzva-root, gzva-data, gz-data or gz-root)# replace the identified name in the below command to run a disk check:fsck -f /dev/mapper/gzva-root# if prompted, select yes to all presented questions if errors are encountered and a repair should be doneexit
4. Restartujte GravityZone bez Ubuntu image.
Udělejte snapshot vaši applianci
Vypněte applianci a přidejte nový HDD (něco mezi 80-100 GB, podle vašich preferenci)
Zapněte applianci a určete název nově přidaného disku; název by měl být /dev/sdb pokud rozšíření se nikdy předtím neprovádělo
Proveďte následující příkazy:
resize2fs /dev/mapper/gz-gz--data
lvextend -l +100%FREE /dev/mapper/gz-gz--data
vgextend gz /dev/sdb
pvcreate /dev/sdb
sudo su
V případě že váš HDD nemá název sdb (např. sdc, sdd atd.) změňte písmeno písmeno v příkladech na odpovídající vašemu nastavení. Pro ověření rozšíření proveďte df -h
sudo su cd /home/bdadmin rm -rf gz" rm -rf log* wget https://download.bitdefender.com/business/tools/LogCollector/logcollector.tgz tar xzvf logcollector.tgz ./logcollector enable Reproduce the issue - login to the web console ./logcollector all save disable
Po té pomocí WinSCP stáhnout archiv a odeslat k analýze.
Otevřete obchod Google Play.
Vyhledejte Bitdefender Mobile Security & Antivirus.
Vyberte aplikaci
Klepněte na Instalovat
Po dokončení instalace otevřete aplikaci a přihlaste se do vašeho účtu Bitdefender Central.
Pokud jsme zde Váš dotaz nezodpověděli zde, neváhejte kontaktovat naši podporu.
Cloud
Bitdefender podniká další kroky ke zvýšení vaší ochrany pomocí dvoufaktorového ověřování (2FA), které je od 12. dubna 2022 vyžadováno pro všechny účty GravityZone Cloud. Dvoufaktorové ověřování je bezpečnostní funkce, která vyžaduje, aby uživatelé po přihlášení potvrdili svou totožnost zadáním kódu zaslaného na jiné zařízení, například mobilní telefon. Tím se snižuje riziko kompromitace účtu, a to i v případě odcizení nebo prolomení hesla. Podrobnější informace o použití autentifikačního nástroje a nastavení najdete v samostatném článku na https://www.bitdefender.cz/dvoufaktorova-autentizace.